
Black Friday 2022; hvad man kan forvente, og hvordan man forbereder sig
Ferieudsalgssæsonen uden overdrivelse kan kaldes den vigtigste periode inden for e-handel.
På trods af den vanskelige situation i verden, forudser Deloitte en stigning mellem 4% og 6% i alt $1,45 til $1,47 billioner fra november til januar. Adobe anslår en generation på over 11 milliarder dollars for Cyber Monday og 9 milliarder dollars for Black Friday i onlinesalg i USA.
Det betyder også, at du og dit team skal være forberedt på at få mest muligt ud af disse ugers jubel.
Hos vConnect, når tiden kommer til at tale om julesalgssæsonen med vores kunder, ser vi altid på det gennem prisme af 3 'pleje'.
Bekymre dig om din kunde
Gør dine dejlige kunder glade ved at give en enestående shoppingoplevelse og fortælle dem om fordelene og fordelene ved at købe på din hjemmeside.
Brug forskellige marketingkanaler (f.eks. e-mails, sociale medier, push-notifikationer, målretningsannoncering osv.) for at tiltrække dit publikum ved at give en omnichannel-oplevelse med gode tilbud og rabatter.
Få dit websted til at råbe om salgskampagnen! Brug bannere og pop-ups og opret tematiske landingssider og kategorier for produkter, der vil være til salg.
Glem ikke at opdatere FAQ-sektionen på din hjemmeside for at hjælpe dine kunder med at finde svar på de mest almindelige spørgsmål vedrørende din salgskampagne.
Forskning viser, at kunder i de fleste tilfælde forsøger at løse deres problemer på egen hånd, før de når kundeserviceteamet. Så det ville være en win-win-aktion for alle.
Heldigvis bliver Adobe Commerces Staging Content-funktion en fremragende løsning til at administrere dit indhold på forhånd og frigive præcis på den dato, hvor salget starter.
Brug nedtælling af timere, lagerindikatorer og lagertilgængelighed til at skabe en følelse af, at det haster med at skubbe til flere salg (alias FOMO-effekten) og for at være sikker på, at slutsalg og uventede udsolgte produkter ikke frustrerer dine kunder.
Undgå oversalg og dobbelttjek, at dit websteds lager er på linje med de faktiske forsyninger. Vær klar til at belønne og kompensere dine forpurrede købere i tilfælde af en sådan ulejlighed.
Vær kreativ! Tøv ikke med at overvåge dine konkurrenters planer og slå dem med endnu større salgskampagner. Tænk ud af boksen på et unikt salgsformat for at give en enestående shoppingoplevelse.
En højere rabatprocent på dine varer er ikke altid den mest effektive måde at lave salg på.
Gratis forsendelse, køb 2 få 3, og personlige kuponkoder med en begrænset tidsramme kunne åbne mere attraktive og gavnlige muligheder for dine kunder.
Hvis du ved, at folk har en varm følelse, efter de har hørt navnet på dit brand - undervurder ikke dets superkraft!
Tilføj ekstra værdi! For sådan et publikum vil en lille mærkevaregave fra deres yndlingsmærke være prikken over i'et! For eksempel klistermærker eller prøver.
Nogle kunder vil lede efter gaver til deres familie og venner. Og for nogle af dem kan det være et svært valg at vælge en gave.
Brug Adobe Commerce-gavekort-funktionen til at gøre det nemmere for dem og bringe en potentielt ny loyal kunde til din butik.
Hvis du er klar over, at dit lager under salg forventer højere krav og har brug for mere tid til at opfylde ordrer, undgå frustrerede kunder ved at informere dem på forhånd, for eksempel ved at vise en meddelelse i kassen eller i en lille bar øverst på hjemmesiden.
Bekymre dig om din platform
Det mest kritiske, der kan ske under et salgsrush, er, at din hjemmeside er nede.
Tusindvis af kunder vil løbende opdatere deres side i en browser, mens dit tekniske team er frustreret over at forsøge at finde ud af årsagen til et problem.
Nøglen til at undgå en sådan situation og minimere den negative påvirkning er at være forberedt.
Udgiv ikke større opdateringer lige før salg. Prøv at lave en kodefrysning på din hjemmeside mindst 2 uger før salgskampagnen og sørg for, at al nøglefunktionalitet er blevet dobbelt- eller endda tredobbelt testet.
Identificer størrelsen af dit webstedstrafik, og bekræft med dit tekniske team, at webstedet kan håndtere det.
Lad dem køre stress- og ydeevnetest for at simulere lignende belastninger på platformen for at sikre, at den er fuldt funktionsdygtig i spidsbelastningsperioden.
Vi anbefaler at lave en teknisk gennemgang af hjemmesidens ydeevne et par måneder før salg for at finde og løse eventuelle flaskehalse.
Øg kapaciteten på din platform i tider med salgsrush for at matche forventet trafik. Hvis du bruger on-premise hosting - kan multi-tenant serverarkitektur være en nøgle til at opskalere din platform i den vigtigste periode af året.
Hvis du bruger cloud-løsninger - rådfør dig med din udbyder om de muligheder og trafik, du forventer.
Hastigheden på din hjemmesides frontend er ikke mindre kritisk end serverens backendhastighed!
Brug tjenester som Lighthouse eller Google Page Speed Insights til at løse så mange frontend-ydeevneproblemer som muligt for at være sikker på, at dine besøgende får den bedste shoppingoplevelse på mobil og computer.
Udnyt alle mulige Magento-cacher inklusive Varnish helsides caching. Prøv ikke at tømme caches i myldretiden, mens du er i en salgskampagne.
Jeg har erfaring med websteder, hvor et par titusindvis af besøgende sprængte webstedet i luften på et øjeblik efter, at der blev klikket på knappen ’Skyl alle caches’ i Magento-adminpanelet.
Sørg for, at du har ordentlig overvågning af din platform. I tilfælde af en nødsituation vil dit team straks blive underrettet, hvis der opstår et problem.
Sådan kan du administrere kundernes forventninger og undgå, at hundredvis af frustrerede kunder ringer til dit kundeserviceteam og klager over nogle problemer.
Hvis du af en eller anden grund ikke kan skalere din butik midlertidigt eller ikke har tid til at forberede platformen til salg, så brug 'Virtual Queue'-løsninger, som beder dine kunder om at vente i en kø, før de når frem til siden, hvis trafikken når platformens kapacitet.
Bekymre dig om dit team
Det værste dit team kan opleve er at begynde at forberede sig til salg i 'sidste øjeblik'. Folk vil blive stressede og som et resultat have en tendens til at lave flere fejl.
Sørg for at oprette planer for salgskampagnen på forhånd, og del dem med dit team. Forsøg ikke at passe ind i 'nultiden' og reserver altid en buffer i planen.
Vær klar over, at nogle gode idéer kræver mere tid til implementering, og det er bedre at lade dem stå til næste sæson, i stedet for at teste dem live under salg, bare for at finde ud af, at der er fejl med den nye funktion.
Diskuter med dit tekniske team for at have pligt til salgstidspunktet, så du altid vil have folk i standbytilstand i nødstilfælde.
Dette er meget bedre end at forsøge at finde nogen uden for arbejdstiden, hvis der sker en hændelse, og hvert minut vil medføre et salgstab.
Sørg for, at dit kundesupportteam er udstyret med alt, hvad de har brug for for at udføre deres arbejde med succes (tjenester, værktøjer osv.), og at de ved alt om dit salg, og hvordan de skal håndtere forskellige scenarier. Hvis der er længere ventetid end normalt for kunderne at komme igennem på chat eller telefon, så informer dem om, hvor de finder disse oplysninger, så de er forberedte.
Og det vigtigste er at have det sjovt! Glem ikke at heppe på dit hold og motivere dem.
Nogle gange kan bestilling af pizza og ordene "tak" være en nøglefaktor for at motivere kundeserviceteamet, hvilket resulterer i glade og loyale kunder.