Custom add-to-cart functionality
On the category pages, we developed an easy to navigate functionality that enables users to manage and add product quantity in real-time, right from the category page, without any page reload.
Netpris er en online grænsehandelsbutik, der sælger til de skandinaviske lande, til de gode priser vi kender fra tysk grænsehandel – men uden at man skal starte bilen og køre til grænsen. De tilbyder en lang række af de mest populære produkter indenfor sodavand, vin, øl og slik, samt andre dagligvarer. Vi overtog Netpris da de stadig var på en Magento 1 og har efterfølgende stået for migreringen til Magento 2.
Da Netpris er en grænsehandelsbutik, ville vi gerne vise til slutkunden at priserne er billigere end hvad de kan finde i deres lokale supermarked. Derudover, ville vi gerne gøre det nemt for kunderne at placerer større ordre (bulk-køb). Vi ville også gerne vise kunden, hvad deres fragt vil komme til at koste, da fragten udregnes per vægt, og det kan derfor være svært at holde øje med hvor meget man kommer til at betale. Derudover, var designet forældet og trængte til at blive opdateret. Efter vi gik live med deres Magento 2, kom Hyvä ud med deres Hyvä frontend tema, og da vi oplevede udfordringer med hastigheden på deres Magento 2 Luma frontend tema, gik vi i gang med at implementere Hyvä. Netpris har også mange produkter, fordelt på flere domains, og flere medarbejdere der vedligeholder kataloger, hvilket nogle gange gav udfordringer ift. At sørge for at de rigtige produkter og det korrekte produktdata var til stede på webshoppen.
Below we have highlighted the goal we think are worth mentioning:
Vi fik succesfuldt migreret netpris.dk over på Magento 2, og fik udarbejdet og implementeret et nyt design, hvor der var taget højde for en ”mobile-first” tilgang, og samtidig gjort det mere simpelt og overskueligt for kunderne at købe mere på én gang, ved at udvikle en skræddersyet løsning til kategorisiden, så man nu kan købe flere af samme produkt på én gang ved hjælp af +/-, direkte på kategorisiden.
Vi havde dog stadig udfordringer med at opnå de resultater vi ønskede på hastigheden, så da Hyvä kom på markedet, fik vi designet implementeret i Hyvä og så de resultater vi ønskede.
Vi udviklede også en funktion i minikurven, der viser kunderne hvor mange kg de har i kurven og hvad deres fragt vil komme til at koste.
For at strømline produktoprettelse, pris opdatering og andre produktoplysninger, implementere vi Akeneo PIM.
Beregneren i minikurven, opdaterer hvor mange kg der er i kurven, hver gang kunden tilføjer et produkt i kurven. Den viser præcist hvor mange kg kunden stadig kan tilføje til deres ordre, uden at skulle betale den højere fragtsats.
Da kunden nemt i minikurven kan se, hvor mange kg de fortsat kan tilføje til deres kurv, ville vi også gøre det nemt for dem at øge ordrens størrelse. Dette har vi gjort ved at tilføje upsell produkter direkte i minikurven.
This is the complete new design we did specially for Magento 2. The entire site is optimized to perform 100% and to give the best user experience.We also had a big focus on extending the Tier Price Magento functionality, making it effortless to add multiple of the same product to the cart.
For Netpris as a cross-border shop, which targets mostly customers buying in bulk, this functionality has been an enormous benefit for the customers. The feature allows customers to add multiple quantities of an item to the cart with just 1 click, saving time and frustration of clicking numerous times before reaching the lower price per item.
On the category pages, we developed an easy to navigate functionality that enables users to manage and add product quantity in real-time, right from the category page, without any page reload.