

Introduktion
Netpris.dk er et af de største online supermarkeder for dagligvare i Danmark.
Men Netpris.dk er ikke din typiske onlineshop. Dens unikke forretningsmodel er det, der gør den så speciel - det er en grænse handel butik.
Da der ikke findes lignende løsninger til at løse grænsehandel, var det en kompleks og stor opgave.
Kunden havde allerede en webshop lavet på Magento 1, hvorfra vi også kunne indsamle og analysere de data, vi havde brug for. Vi lavede en omfattende undersøgelse med alt fra at undersøge nogle specifikke metrics, gennem bruger undersøgelser og interview af slutkunderne.
Udfordringen
Da det er grænsehandel onlineshop, havde vi mange udfordringer - fra at vise slutkunden, at priserne på netpris.dk er lavere end hvad de kan finde i den lokale butik - til at overbevise dem om at de skulle købe mere (bulk-buy) for at spare mere.
Udover dette måtte vi udvikle en dedikeret forsendelsesmetode til Magento for at sikre, at vi dækker alle lovkrav i Danmark og stort set alle skandinaviske lande.
Vi havde et stort fokus på mobilversionen af platformen, da størstedelen af salget kommer fra mobilbrugere. Noget den gamle webshop ikke formåede at levere.
Det var vores opgave at sikre, at vi skabte den perfekte brugeroplevelse og kunderejse.




Highlights
Herunder har vi fremhævet de største af opgaverne vi løse på projektet
- Forbedre kvaliteten af virksomhedens positionering som sælger af FMCG.
- Udvikle en moderne, optimeret mobilversion
- Opdater kataloglayoutet til at kunne indeholde forskellige udsalgs bannere og kampagner.
- Udvikl en løsning, der gør hele bulk buy processen lettere.
- Udvikle en speciel forsendelsesmetode.
- Lave en ordre sporing der er nem at bruge
- Analysere de foreslåede løsninger for at identificere de mest effektive kombinationer.
- Forbedre den generelle brugerinteraktion med siderne.
Resultatet
Revenue


100%+
Conversion


100%+
Bounce Rate


-50%
Fejlfri kommunikation, præcise og klare mål, realistiske deadlines og fantastisk projektledelse fik projektet godt fra start.Vi har i høj grad formået at forbedre webshoppen og både konverteringsrate og omsætning er steget.
Version 1
Dette var vores udgangspunkt, da vi fik projektet. Mobilversionen var ikke optimeret, med kun et produkt pr. Række. Under vores analyser fandt vi ud af, at de fleste kunder ikke scroller til bunden, og hvis de gør, bliver de irriterede over at skulle klikke på "Næste side" for at se resten af produkterne.




Version 2
Her har vi optimeret headeren, introduceret multi-banner layout, optimeret produktlistelayoutet til at indeholde to produkter pr. række, og da vi så, at folk foretrækker at købe direkte fra kategori oversigten, har vi også optimeret den proces ved at introducere mere information og knapper til at ændre antal.
Version 3
Dette er det komplette nye design, som vi lavede specielt til Magento 2. Både design og UI/UX er optimeret på hele sitet. Vi har især haft fokus på at udvide Magentos "Tier price" funktion, for at gøre det nemt at tilføje flere af samme produkter til kurven. Som Cross-border shop er største delen af Netpris kunder interesseret i at købe i bulk. Denne funktionalitet har derfor været en kæmpe fordel

