5 nyttige tips til din webshop

Der er 12-24 millioner webshops i hele verden, så hvad kan du gøre for at banke konkurrenterne og øge din omsætning?
Vi kommer her med 5 gode råd du kan implementere på din webshop.
Er du interesseret i at få implementeret nogle af vores råd? Så tøv ikke med at kontakte via kontaktformen nederst på siden.

1. Beløn loyalitet

Der er mange måder du kan belønne dine loyale kunder på. Det er bare vigtigt at du gør det.
Du kan for eksempel:

2. Brug målrettede kampagnemails

Brug målrettede kampagnemails, og gerne ofte. Arbejd aktivt på at få tilladelse fra dine kunder til at sende dem information og dele gode tilbud med dem. Direct email marketing konverterer effektivt, hvis du kan ramme kunden med præcis deres interesser og behov
Brug effektiv kunde segmentering og automatiske emails sendt ud til kunder, f.eks. ved at anvende www.klaviyo.com eller andre lignende platforme.

3. Ræk ud til kunderne

Ræk ud til kunderne! Ved hjælp af marketing platforme såsom www.hubspot.com eller www.klaviyo.com kan du tracke hvor ofte kunderne vender tilbage og handler i din webshop. Hvis der er gået lang tid siden de sidst har besøgt eller placeret et køb i din webshop, så tøv ikke med at række ud (selvfølgelig hvis du har indhentet tilladelse til dette). Det er effektivt at tilbyde en rabatkode til inaktive kunder, for at motiverer dem til at foretage et nyt køb i din webshop.

4. Reducer tabt kurv og bounce rate.

Fokuser på at motivere de besøgende der allerede er på din side, til at færdiggøre deres køb, i dag.
Der er mange ting der kan gøres for at reducere bounce rate på kurven eller i checkout. For det første, er det en god idé at vise leverings omkostninger flere steder og ikke kun i check-out. Du kan også tilbyde en rabat i en pop-up til kunder der bevæger deres mus hen på ”luk vinduet” knappen.  Du kan i perioder også tilbyde en rabat direkte fra kurv siden, f.eks. på helligdage eller på dage hvor du historisk har lavest salg.

5. Anmeldelser

Søgemaskiner og kunder bruger anmeldelser til at afgøre om din webshop er legitim. Du kan enten bruge din platforms indbyggede anmeldelses tool (find guide til Magentos her: ) eller anvend f.eks. Trustpilot til at hjælpe med at indsamle anmeldelser.
Vær opmærksom på dog, at kunderne gerne vil se mange anmeldelser, før de er med til at positivt have indvirkning på kundens køb, gerne 200+ ( kilde)

​​​​​​​Du skal derfor aktivt arbejde på at få kunderne til at give både dig og dine produkter anmeldelser. Vi anbefaler at du følger op på kundens køb ca. 1 uge efter de har modtaget deres produkt, du kan eventuelt give dem en lille rabat på deres næste køb, mod at få en anmeldelse.

Vil du høre mere om hvordan vConnect kan hjælpe dig med at øge din konvertering? Kontakt os via kontakt formen i dag! Vi er klar til at hjælpe dig med at forbedre din webshop. Du kan læse mere om vores services her


Del på sociale netværk

  Twitter   Facebook   Google+   LinkedIn

Kontakt os

Hvis du vil i kontakt med vores salgs eller udviklings team, har spørgsmål eller vil have en uforpligtende samtale vedrørende din hjemmeside, er du velkommen til at kontakte os via kontakt formen her eller ringe.