SEO - søgemaskineoptimering

Hos vConnect arbejder vi med udgangspunkt i din branche når vi tilrettelægger og eksekverer på søgeordsoptimering. Vi bringer alle discipliner i spil, således, vi sammen skaber troværdigt og relevant indhold der, er til gavn for både dine besøgende og søgemaskinerne.

Betroet af dygtige virksomheder.

SEO analyse

En SEO-analyse af dit website giver dig detaljer om styrke og svagheder ud fra 3 discipliner:

  • Teknisk SEO – denne del af analysen giver dig et overblik over dit websites helbred ud fra et teknisk synspunkt. Den fremhæver også optimeringsmuligheder i forhold til, når søgemaskiner crawler eller gennemgår dit website.
  • On-Page SEO – her er der fokus på de synlige elementer og indhold på dit website, som f.eks. tekster og billeder.
  • Off-Page SEO – I denne del af rapporten kigger vi på off-site aktiviteter som f.eks. linkbuilding eller henvisninger.

Med en SEO-audit får vi identificeret, hvor vi skal sætte ind, og hvor vi kan optimere, for at søgemaskineoptimeringen får de bedste vilkår.

Linkbuilding

Google har bekræftet, at links og kvalitetsindhold er 2 af de 3 mest vigtige rangeringsfaktorer for SEO. Troværdige websites vil ofte linke til andre troværdige websites. Vi kigger på din branche og sammen laver vi en strategi for links, der både er:

  • Interne links internt på dit website, der linker til materiale, der understøtter eller forklarer en kontekst. Dette signalerer til Google, at dit website har noget vigtigt at fortælle.
  • Eksterne links eller backlinks, der er henvisninger fra andre troværdige websites, signalerer til Google, at der er andre, der mener dit website, er vigtig.

Sammen laver vi en plan for, at linkbuilding på dit website højner værdien og troværdigheden på dit domæne.

Søgeordsstrategi

SEO er søgemaskiners måde at bestemme, hvem der fortjener at være øverst på søgeresultaterne hver gang, der søges på nettet.

Når vi hos vConnect hjælper dig gennem SEO og søgeordsoptimering, tager vi udgangspunkt i den overordnede strategi og implementerer den i prioriteret rækkefølge, så indsatsen giver mening i forhold til ressourcer. Vi kommer ind på følgende 4 områder:

  • Analyse – hvilke ord og fraser finder dine kunder dig og dine konkurrenter på
  • Strategi – hvilke ord og sætninger vil du gerne findes på
  • Implementering – hvordan benytter du bedst ord og fraser gennem dit indhold
  • Opfølgning – hvordan rangerer du på søgeresultater

Det er vigtigt at huske på, at de informationer, der hentes gennem søgninger, er baseret på søgninger fra mennesker, og ikke maskiner. Så hvis du som udgangspunkt altid tænker på, at du servicerer rigtige mennesker på både godt og ondt så kommer du rigtig langt.

Struktureret data

Når vi implementerer semantisk markups (struktureret data) på dit website, vil det ikke primært sikre dig en høj placering i søgeresultater, men søgemaskiner vil have meget nemmere ved at forstå og læse dit indhold.

Det hjælper også med det, vi kalder ”Rich results”, som er fremhævede resultater, når dit website bliver vist på søgemaskinerne. Du har sandsynligvis stiftet bekendtskab med det, når du har fået vist bedømmelser i søgeresultater på f.eks. Google.

Med semantisk markup vil du have stor chance for at skille dig ud og få flere klik. Dette er netop, hvad der kan bringe dig højere op mod den eftertragtede plads nummer 1 på søgemaskinernes søgeresultater, også kaldet SERP.

Rich snippets giver i mange tilfælde også brugerne mulighed for nemmere at vælge de resultaterne, der er relevante for dem, som gør, at du også undgår, at de hurtig forlader dit website igen Det er de, vi kalder bounce-rate.

Lokal SEO

Hvis dit primære forretningsområde ligger i et snævert defineret geografisk område, er det en rigtig god ide at have fokus på lokal SEO for at etablere kendskab til din ydelse og brand.

Hos vConnect hjælper vi dig med opgaverne, således, du ikke får flere sider og søgeord, der kæmper på samme fod om at få lov til at rangere højest både nationalt og lokalt.

Vi kigger overordnet på 4 områder:

  • Google Business Profile – tilstedeværelse og gode anmeldelser
  • Lokal linkbuilding – lokale firmaer, websites og medier.
  • Lokale søgeord – f.eks. ”lejligheder Viborg” eller ”Vinduespudser nær mig”.
  • Mobilvenlighed – størstedelen af lokale søgninger sker via mobile enheder

Du skal heller ikke undervurdere sociale medier og lokale kampagner i det samlede SEO-arbejde.

SEO rapportering

Hos vConnect følger vi op på, om vores fælles arbejde giver pote. Vi afstemmer, hvilke nøgletal vi skal følge op på, og I får jeres eget board gennem vConnect, eller vi bruger jeres Google Analytics til afrapportering.

De væsentlige områder, vi altid vil komme igennem i denne afrapportering, er:

  • SEO-rangering
  • Tekniske detaljer på websitet
  • Omkostninger og gevinst ved annoncering
  • Sociale medier

Vi mener hos vConnect, at opfølgning skal være datagrundlag for eksekvering, og ikke bare ”nice to know”. Det betyder vi konkret, følger op på de punkter, vi har fokus på.

Derfor er det også vigtigt, vi er enige om hvilke mål vi har.